sobota, 14 listopada 2015

1363/ Śladami porwania...

Na zaproszenie zaprzyjaźnionego księdza, wzięłam udział w pielgrzymce autokarowej: Śladami Błogosławionego Księdza Jerzego. Górsk leży niedaleko Bydgoszczy, ale jakoś nie miałam okazji nawiedzić owej miejscowości, toteż dałam się namówić na ten wyjazd. Poza tym historia owego miejsca, a właściwie historia księdza Jerzego, bardzo z tym miejscem związana, historia, która w tym miejscu przerwała Jego życie. Historii porwania z męczeńską śmiercią w tle, nie będę tu opisywać; w internecie jest mnóstwo na ten temat. Natomiast pokażę parę zdjęć owych miejsc, które odwiedziliśmy z grupą pielgrzymkową. 

W drodze...


Wiecznie uśmiechnięty kapłan, ksiądz Wojciech,
 duszpasterz Bydgoskiego Hospicjum Sue Ryder.






Niemal na miejscu...







Muzeum księdza Jerzego...






Te ślady stóp wiążą się z pewną historią z "pobytu" księdza Jerzego w wojsku.






Salka z rzeczami z minionych lat i ja w ławeczce szkolnej, 
w jakiej siadywałam przez pierwsze lata szkoły podstawowej ;) 


Parafia Podwyższenia Krzyża Świętego, gdzie tuż obok porwano księdza Jerzego;
gdzie niedaleko w bunkrach przez kilka dni katowano księdza Jerzego;
i gdzie brutalnie przerwano księdzu Jerzemu życie.
Ciekawostka; 
ksiądz Jerzy przyszedł na świat 14 września, w Święto Podwyższenia Krzyża Świętego. 






Malowidła wykonane w 1696 roku przez Honsa Tiolemona
Chór i organy z 1727 roku



Chrzcielnica z XIV wieku


Ołtarz z 1727 roku











Tak wygląda poszycie w całej okolicy, któremu nie mogłam się oprzeć...





Wasza Jadwiga

Podobne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...